Scildon

Onderzoek

Als u digitale klantbediening combineert met persoonlijke aandacht, bereikt u de grootste groep klanten. Want hybride advies leeft! Dat blijkt uit recent onderzoek dat GfK voor ons heeft uitgevoerd onder ruim 200 consumenten. Hierbij ging het om het gedrag van consumenten bij de aanschaf van financiele producten en het belang van online dienstverlening. Het onderzoek geeft opvallende uitkomsten, die wij op deze site in fasen zullen plaatsen. De resultaten bieden handvatten om extra aandacht te besteden aan de content van uw website. Bovendien leren we hierdoor het gedrag van de consument bij Overlijdensrisicoverzekeringen beter kennen.


LG16007_headers7-min

Deel 1 – Oriëntatiefase

Het volledige beslissingsproces voor het afsluiten van een ORV beslaat drie fasen. De Attentie- en orientatiefase is daarvan de eerste. Hier worden consumenten geattendeerd op het belang van een Overlijdensrisico-verzekering. Veelal gebeurt dat in een gesprek met de financieel adviseur.

L&G_AFSLUITFASE

Deel 2 – Afsluitfase

Nadat de consument voor zichzelf de juiste richting heeft bepaald, speelt u in de afsluitfase een hoofdrol. Uit het onderzoek blijkt o.m. dat 70% bij het afsluiten de expert raadpleegt.

L&G_beheerfase-header

Deel 3 – Beheerfase

De klant verwacht dat de financieel adviseur hem/haar persoonlijk op de hoogte houdt van ontwikkelingen in de markt.